Question

PURCHASED STOVE & MICROWAVE 06/02 2013

PURCHASED STOVE & MICROWAVE 06/02 2013
DELIVERED 07/10/2013
WAS CHARGED DOUBLE FOR THESE TWO ITEMS (>$6000.00) ON A SEARS MASTERCARD & GETTING A REFUND ON THE OVERCHARGE, A NIGHTMARE. STORE MANAGER COULDN’T FIGURE OUT THE MISTAKE AND TREATED ME LIKE A CRIMINAL, LIKE IT WAS MY FAULT! ONLY GOT A REFUND AFTER CONTACTING CITI BANK.
RETURNED THE STOVE, PICKED UP BY SEARS ON 08/07/2013
08/31/ 2013 STILL NO REFUND…SEARS EMPLOYEES ARE 1) STUPID? 2) UNTRAINED? 3) PURPOSELY DECEPTIVE?
LAST WORD FROM CITI BANK? REFUNDS CAN TAKE 40-60 DAYS, WHO KNOWS? SEARS WILL KEEP YOUR MONEY AND THE INTEREST AS LONG AS THEY CHOOSE AND DO NOT FEEL ACCOUNTABLE.
I WILL NEVER SET FOOT IN A SEARS STORE AS LONG AS I LIVE, NOT EVEN TO PASS THROUGH TO GET TO THE MALL.
I NEVER WANTED A SEARS MASTERCARD, BUT SINCE SEARS WON’T ACCEPT ANY OTHER CARD I FELL FOR THE TRAP. I PAYED THE AMOUNT I “REALLY” OWED IN FULL BEFORE THE BILL CAME IN.
I AM FURIOUS
THINK I WOULD HAVE BETTER LUCK BUYING APPLIANCES FROM A DRUG LORD! NOKIDDING.
SEARS KNOWS THAT THE LITTLE PEOPLE CANT AFFORD LEGAL REPRESENTATION AND THEY CAN TAKE ADVANTAGE. SHAME ON YOU SEARS. I BAD MOUTH THIS COMPANY TO EVERYONE I CAN. SEARS IS NOT WHAT IT USED TO BE; A FINE TRUST WORTHY ESTABLISHMENT, AGAIN, SHAME ON YOU SEARS!
I WANT MY MONEY BACK. IS THAT SO HARD TO UNDERSTAND?
THIS CORRISPONDENCE IN NO WAY REFLECTS THE RUDENESS AND REPETED LIES I HAVE SUFFERED THROUGH DURING MY INTERACTIONS WITH SEARS EMPLOYEES. SOME WERE NICE BUT NEVER MANAGED TO CHANGE MUCH.

Answers

7 answers

  1. SNUDGE, we are very sorry to hear of your continued frustrations regarding your refund. We have forwarded your post over to your case manager for contact. Again, we do apologize for the inconvenience and troubles this has caused you. Thank you, Liz R. My Sears Community Moderator

  2. SNUDGE,

    Hi, my name is Brian with the Sears Cares team. After reading your post, I can certainly understand your concerns with receiving your refund in a timely manner as well as with the way you feel you were treated by our associates. We certainly do not want to delay the return of any of your funds and we'd like to address the problems at the store level you had. Please send the following information – contact #, screen name (SNUDGE) and phone # used at time of purchase to smadvisor@searshc.com. Again, we apologize for any trouble we've caused and we look forward to speaking with you soon.

    Thank you,

    Brian H.
    MySears Community Moderator

    1. In response to SHC-BrianH

      Hello,

      I would like to clarify as I may not have been clear. I have been refunded on the over charge; at this point, it is a refund on the stove that I returned that is in question. I loved the microwave purchased along with the stove, but the stove proved to be less than satisfactory.
      As I said before, I am unsure it was even the one I initially wanted. Never the less my concerns mounted after the stove was installed. The stove was a slide-in and as such there was an overhang on to the countertop at each side. Unfortunately, this overhang was not able to be flush with the counter. If anything were spilled it would have immediately drained down the side of the stove. The nature of the installation rendered the stove un-moveable. This issue of cleanliness
      was unacceptable. Furthermore, the top of the stove was stainless steel. This surface was marred immediately when crumbs landed on it! This is why the stove was returned. I am now awaiting a refund on the returned stove. I have been offered multiple promises as to when the refund would be posted to the Sears MasterCard. As each promised date passes I again initiate contact and more promises are made. I did speak to Citibank within the last few days, and was told the issue was being worked on. When I pressed for a date the bank employee was unable to provide one. I asked to speak with a manager who then informed me there was a 40 to 60 day window. Everyone was polite and I hope what I was told is true. This response was nothing like the 5 to 10 working days to refund I was promised by multiple Sears employees on various occasions. I cannot see how this could be so complicated.

      Thank You for Hearing Me Out :0)

    2. In response to SHC-BrianH

      Hi SNUDGE,

      We appreciate you stopping in and clarifying the details on what item is still waiting to be refunded and has been forwarded.

      I am sorry for the inconvenience this issue has been causing you and hope that it can be resolved in a more timely manner with your case manager.

      Again, thank you for taking the time to come back in and please keep us posted as this issue gets resolved.

      Thank you!

  3. Hi SNUDGE!

    Thank you for bringing this issue to our attention and we appreciate you sharing your experience with us.

    I would like to help in getting this situation resolved by having one of Sears Cares team members look into this issue for you. This team is great and will do what they can to make it right for you. Once they respond and receive the information that they will be requesting by you, a dedicated case manager will be assigned to help you further.

    If you can please check back periodically one of our team members will be responding soon.

    Again, we thank you for reaching out and we look forward to helping you further!

  4. Sears takes Visa, MasterCard, Discover and American Express along with Sears cards. You could of also ordered online and used PayPal. I use PayPal a lot because I approve a certain amount and that's it.

    1. In response to ServiceLocally

      I am pretty sure that the sales person insisted on initiating the MasterCard from Sears in order to get the advertised discount...I stand corrected as the initial event details are getting a tad blurry...I do know the whole process took some three hours and I believe this may have been when the double charging took place...That said, I wish I had done one of the things you mentioned. I have never had any problem with Sears and that has added to a strong sense of shock and disbelief at what has transpired...I am pretty sure that the stove that was delivered was not the one I thought I was ordering but I cannot prove that so it hardly seemed worth mentioning. don't even know why I am mentioning it now LOL! When the store manager walked up to me and my daughter, as we sat in two little chairs, awaiting his arrival, and said, "what do YOU want" as if we were taking him away from something much more important. Only at my daughters insistence were we escorted to his office where we sat for another two hours as he went over and over the sales bill, unable to conclude anything...finally insisting that while it was against the rules he needed the credit card number in order to do any thing to remedy the situation. Which, by the way he never did. Keep in mind that this meeting only took place after multiple phone calls to the store in search of a remedy to the over charge....so much has happened...Heck I could write a bloody novel LOL!!!!

See More